pondělí 9. května 2016

Výročí v Římě

Krásný začátek týdne.
Je tu pondělí, ale já jsem myšlenkami ještě někdě v Římě:)
O našem malém výletu jsem vám slíbila článek, takže můžeme jít na to, třeba vám i bude inspirací na víkendový let, když je tak krásné počasí:)

Minulý týden jsme se do věčného města vydali spolu s mým mužem Václavem, abychom oslavili výročí. Jsme spolu 10 let, tak jsme se oba shodli, že to chce něco speciálního. Já už jsem Řím navštívila, a mám na něj ty nejlepší vzpomínky. Václav tam ještě nebyl, takže jsme spolu procházeli i klasická turistická místa, a já si často marně snažila vzpomenout co bych si z hodin Dějin uměni měla pamatovat o sochařské výzdobě a jejich autorech. Na to že jsem studovala sochařinu a mám i uměleckou vysokou, jsem opravdu moc nezazářila. Zase jsem ale objevila skvělou cukrárnu a od přátel dostala tip na nejlepší restauraci:)
Což se přece taky počítá:)

Mimochodem, nesnáším balit jen do kabinového zavazadla:)
Top: Lindex, Klobouk: Tonak, Boty: Office Shoes, Parfém: Rouge Bunny Rouge
 Na letišti mě hned z rána perfektně vytočili. Jako pokaždé, jsem musela jít na speciální osobní prohlídku. Já mám prostě něco ve výrazu, co jim říká, že jsem terorista či dealer drog. Takže velký dík za přebalení kufru:)

Po příletu jsme vyrazili na apartmán a na jídlo do nejbližší restaurace. Z letiště nám cesta na nádraží trvala asi hodinu a metrem do centra k hotelu asi 15 minut.

Původně jsem zarezervovala obrovský apartmán na 6 dnů pobytu, ale psali mi, že se jim rozbila klimatizace a musí mojí rezervaci zrušit. Což bylo nakonec dobře, protože jsem už v pátek musela na důležitou schůzku a pobyt jsme museli už dopředu o něco zkrátit. Nakonec jsme vybrali menši apartmán na dohled od Andělského hradu a 5 minut od Vatikánu. Nevím přesné řazení čtvrtí, ale booking nám tohle bydlení nabídl pod distriktem Vatikánu. V podstatě to bylo všude blízko a kolem spousta restaurací a kaváren.

Po jídle mě Václav vytáhl na večerní procházku Římem, což byl ten skvělý napád. Nasvícené památky, zmrzlina a vzpomínání na naše seznámení:)

Další den ráno proběhla rychlá snídaně, a v plánu byl Vatikán a další památky. Cestou mě trochu neplánovaně zatáhl do Tiffaniho, abych si vybrala šperk který mi bude přípomínat naši oslavu výročí. Překvapení opravdu nesnáším, ale tohle může klidně zase zopakovat:)

Zbytek dne jsme procházeli památky. Pokud jedete do Říma poprvé, doporučuji klasiku jako Vatikán - Sv.Petr (musíte vidět Pietu od Michelangela), Pantheon, Forum Romanum. Španělské schody jsou zrovna v opravě, takže pod lešením, ale Fontana Di Trevi je již opravená. Jsou to sice klasická, turistická místa, ale věřte že na vás zapůsobí. Ačkoliv jsem je už viděla, obdivovala jsem je možná ještě daleko víc než dřív.

Restauraci s nejlepší pastou v Římě mi doporučili Verča a Lukáš Hejlíkovy. Na jejich gastromapu se určitě podívejte. Docela pravidelně podle ní vybíráme místa kde se najíme a dost jí důvěřujeme:)
Restaurace se jmenuje Angelina a Trevi a je kousíček od Fontany Di Trevi.

Naše oblíbená cukrárna La Carré Francais, ta byla sice francouzská, ale naprosto výborná:)

Co vám budu povídat, výročí bylo úžasné. Z našeho výletu se mi extrémně nechtělo, ale práce mě volala zpátky. A i když to bylo jen pár dní, vyčistila jsem si příjemně hlavu. Brzo bych ráda naplánovala nějakou delší dovolenou, protože cestování je naše společná vášeň a všechny výlety si hrozně užíváme.

Vhozením mince do Fontany Di Trevi přes pravé rameno si máte zaručit, že se do věčného města vrátíte. Já to tak udělala při první návštěvě a teď jsem to ještě pojistila:) Pro jistotu:)
Foceno Olympus PEN

22 komentářů:

1. My byli s přítelem v Římě letos v únoru, jeho tam zavedla práce a já za ním přijela po konferenci na pár dní. Ani jeden jsme v Římě nebyli, takže jsme měli skoro stejnou trasu jako vy dva :) I minci jsme si do fontány hodili, jen jsme chvíli zkoumali, jaké je to správné vhození - někdo říká, že stačí přes rameno, někdo, že pravou rukou přes levé rameno, někdo, že naopak :)

Odpovědi
    1. Já jsem taky četla pravou rukou přes levé rameno:) tak jsme to takhle i házeli:)Věřím, že se vrátíme i bez mince:) Určitě jste si to taky moc užili:)

Vymazat
    2. Taky jsme házeli pravou přes levé rameno :) a Řím je určitě na seznamu "Kam se chci znovu podívat", ale ještě je toho spousta na seznamu "Kam se chci jednou podívat". Tak snad to všechno stihneme :)

2. to vám muselo byť krásne! :) ja som bola v Ríme minulé leto a naozaj sa mi tam páčilo, kľudne by som išla znova .

OdpovědětVymazat
  3. Měli jste krásné výročí, návštěvu Říma vám závidím :-) Jen prosím, přečtěte si ten článek po sobě. Čert vem stavbu vět, ale ty překlepy a pravopisné chyby jsou opravdu rušivé :-(

4. Souhlasím a děkuji za komentář. Opravím:)

5. Ina, s tvojím manželom máte krásne výlety! Vždy si o tom rada prečítam :) Máte asi krásny vzťah a 10 rokov je spolu celkom dosť ale prajem vám ešte Ďalších 50 :) Krásny darček si si vybrala.

Odpovědi
    1. Děkuji Adri, já si našeho vztahu moc vážím. Myslím, že mám vedle sebe opravdu poklad:) děkuji za přání:)

Vymazat
  6. Važně jste spolu 10 let? tak to teda klobouk dolů. Gratuluji ke krásnému vztahu. Jinak krásné fotky a prstýnek sis vybrala úžasný.

OdpovědětVymazat
  7. Na každej fotke vyzeráš úchvatne, presne tak vyzerá spokojná žena. Držím prsty, nech ste spolu šťastní a spokojní aj naďalej :)

Odpovědi
    1. Děkuji za komentář Zuzi:) To jsem ráda, že je na mě ta spokojenost vidět:)

Vymazat
  8. Opravdu kouzelné! Věřím, že jste si to museli pohádkově užít. Do Říma bych se také chtěla někdy podívat, tak doufám, že to někdy vyjde. Cestování je skvělá věc, protože člověk díky tomu přijde na úplně jiné myšlenky. Já osobně cestování miluji a nemohla bych bez něho být :)

Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Máš pravdu, cestování je skvělá věc a navíc nejlepší investice do sebe a do životních zkušeností:)

Vymazat
  9. Řím a Vatikán jsou naprosto úchvatná místa!

OdpovědětVymazat
  10. Já jsem v Římě byla jen na jeden den, ale naprosto mě uchvátil a tvoje fotky ve mně vyvolaly nostalgii! Ráda bych se tam vydala i s přítelem, ale chtěli bychom spíš okružní trasu i s dalšími městy - Florencie, Pisa, Milán, Benátky. Tak snad se nám brzo poštěstí :-)

Odpovědi
    1. Florencie, Pisa, Miláno a Benátky jsou krásné. Navštívila jsem a určitě se ráda vrátím i do nich:) Jen to chce strávit v jednom městě více dní. Aby člověk nasál atmosféru a poznal pár restaurací a kaváren. Zkusil si takový běžný režim místních, pokud to jde:)

Vymazat
  11. Nádherné, nádherné, nádherné! Děkuji za krásný článek s nádhernými fotkami, úplně jsem se kochala :-) Byla jsem tam v létě, ale bohužel, onemocněla jsem, bylo mi tak moc zle, že jsem z výletu nic neměla, jen se svíjela v křečích :-( Třeba si to ještě někdy zopakuju a doufám, že budu mít po boku také tak skvělého chlapa jako máš ty!

P.S.: Prstýnek je krásný! :-)

Přeji vám, aby ta vaše láska kvetla až do konce života! :-) Věřím, že výročí oslavíte ještě mnohokrát <3

OdpovědětVymazat
  12. Krásný článek a fotky. My jsme byli s manželem v Římě týden před Vámi a moc se nám tam líbilo. Jinak už si hodně vybíráme, kam půjdeme, co navštívíme, kde se najíme.Řím miluji v každém ročním období. Je tam hodně co objevovat, ať tam člověk jede poprvé či podesáté.Magda

13. to je tak krásné, uplná pohádka :) doufám, že se do Říma také někdy podívám :)

14. 10 let, doufám, že něco stejného potká i mě :)

OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentář. Na blogu se zobrazí hned po schválení:)
Komentovat můžete i anonymně, bez google účtu.